Ovidiu Iloc - The Tempest.A Hidden Game (2017)

About Ubu (2015)

Dada Cabaret (2016)

Symphonic ritual for the end of time (2016)

PROOROCUL ILIE dupa Tadeusz Slobodzianek 2010

Anatomy Titus: Fall of Rome: A Shakespeare Commentary, by Heiner Müller

IP:oedipus44

ARS dantesca combinatoria

Oedipus


Waiting For G.

Faptași from Deutsches Theater Temeswar

Făptaşi de Thomas Jonigk, regia: Szabó K. István, decorul și costumele: Cristina Milea, muzica: Ovidiu Iloc, dramaturgia: Valerie Seufert, vorbirea scenică: Linda Moog, coregrafia: Mălina Andrei. Cu: Silvia Török, Rareş Hontzu, Olga Török, Richard Hladik, Enikő Blénessy, Daniela Török, Radu Vulpe, Isa Berger, Ioana Iacob, Konstantin Keidel.





Equus, 2012




EQUUS

Oradea Short Theatre International Festival, 2012
Teatrul Regina Maria

Cu: Richard Balint, Ciprian Ciuciu, Petre Ghimbășan, Corina Cernea, Suzana Macovei, Alina Leonte, Sebastian Lupu, Răzvan Vicoveanu, Angela Tanko, Mirela Lupu, Denisa Vlad, Mihaela Gherdan, Dania Ținca, Pavel Sîrghi



de Peter Shaffer

Traducerea : Alina Nelega

Regia artistică: Szabó K. István

Decoruri: Mira Janos

Costume: Vioara Bara

Coregrafie: Mălina Andrei

Muzica originală: Ovidiu Iloc

SINOPSIS:

“Acum vreo doi ani, într-un sfârşit de săptămână, mergeam cu maşina pe un drum de ţară, însoţit de un prieten. Am depăşit un grajd şi, dintr-o dată, el şi-a amintit de un delict neobişnuit, de care auzise de curând, la o cină în Londra. Ştia doar un detaliu – oribil – şi toată povestea a ţinut mai puţin de un minut, dar a trezit în mine o fascinaţie intensă. Actul fusese comis cu câţiva ani mai înainte de către un tânăr cu mari probleme. A şocat profund corpul local de magistraţi. Şi, în cele din urmă, nu s-a putut găsi nicio explicaţie raţională.” (Peter Shaffer, prologul piesei EQUUS)




Equus

Fontana di Trevi, 2012



FONTANA DI TREVI
Teatrul de Nord, Satu Mare

de Gian Lorenzo Bernini

versiune scenică Raluca Sas-Marinescu
regia Ovidiu Caiţa
scenografia Horaţiu Mihaiu
muzica Ovidiu Iloc
video Mihai Dămăcuş
coregrafia Gabriela Tănase
asistent regie Diana Dragoş
asistent scenografie Szabó Anna Boglárka

Ascultaţi mai jos întreaga coloană sonoră a spectacolului, o suită de variaţiuni în căutarea unei teme:






Colinde / Carols, 2011






Conflux / Oradea 2011

Conflux

Proiectul Conflux creează prin sincretismul artelor – vizuală, literară şi muzicală prin compoziţie şi interpretare – o simbioză unind viziunea curgerii lucrurilor. Conflux formulează un eufemism al artelor pentru conceptul de Okeanos, de adunare a apelor şi a energiilor cosmice, prin feedback-ul uman la acest construct divin. Manifestarea artelor frumoase se prezintă ca răspuns al umanului la provocarea contrapărţii divine din natura duală (divin-uman). Aceasta defineşte întregul complex de intersecţii, dintre muzica vocal-instrumentală, arta video şi poezie.

Versuri: Mihai Vieru

Muzică: Ovidiu Iloc

Film: Teofil Ştiop

Interpretează:

Grupul Vocal Cores:

Annamária Bulzan,

Cornelia Covaciu,

Horváth Imola,

Árkosi Iulianna,

Măriuca Popa,

Relinda Iulia Raţiu,

Ramona Anamaria Raţiu,

Evanthia Marta

Török Apolónia – flaut,

Eva Crişan – vioară,

Anca Raţiu – violă,

Sekaci Ioan Antonio – contrabas,

Marius Bulzan – percuţie

Dirijor: Ovidiu Iloc





Proorocul Ilie

Sotto Voce Vocal Ensemble: Ceterucă galbână, 2010

.................................................
Ansamblul Vocal Sotto Voce Bulzan Annamária -- soprano Tóth Éva Barbara -- soprano Bejan Olga -- alto Árkosi Julianna -- alto Nicolae Bejan -- tenor Ovidiu Iloc -- tenor Benczédi Hunor -- bass Kiss Huba Ernő - bass Oradea, 2010

Kaleidoscope - Teofil Stiop / Ovidiu Iloc, 2009

"Am finalizat de curând filmuleţul cu titlul Caleidoscop la care am colaborat cu compozitorul şi prietenul meu Ovidiu Iloc. Prezint în continuare un scurt comentariu vizavi de acest film.

Animaţia are ca punct de plecare geometria caleidoscopului. Din punct de vedere tehnic, sistemul catoptric al caleidoscopului are la bază o prismă de oglinzi la capătul căreia se formează un triunghi ce se reflectă în el însuşi formând astfel o structură geometrică ce presupune principiul multiplicării cu ajutorul iluziei optice. Ideia de geometrie modulară ce se dezvoltă prin multiplicare este folosită în cadrul acestui film în sensul său metaforic. Aici este vorba despre ideia de proiecţie iluzorie a sistemelor raţionale în genere care tind să dezvolte înţelesuri cu caracter universal asupra lumii ce se bazează în mod exclusiv pe principiul raţiunii. Cu alte cuvinte în film se prezintă o alegorie a desfăşurării acestor structuri raţionale care proliferând ajung treptat la forme utopice ce se destramă mai apoi în mod inevitabil. Formula de maximă funcţionalitate a sistemului este reprezentată printr-o formă ce aminteşte de configuraţia unui creier uman. Pulsul tot mai alert al acestuia conduce întregul sistem către autodizolvare.

Punerea în scenă a afirmării (non)puterii structurilor raţionale universale exclusive este subliniată în film de dinamica geometriei modulare ce coexistă în joncţiune cu simbolistica leului, semn ce înlocuieşte gratuitatea ludică şi dezinteresată a pietricelelor colorate ce populează de obicei caleidoscopul propriu-zis. Fiind în primul rând un simbol al puterii, leul dezvăluie în mod implicit blazonul sub semnul căreia stă identitatea caleidoscopului din acest film.

În vitrutea polisemantismul acestui simbol al puterii şi a felului în care el este utilizat, filmul presupune mai multe nivele de percepţie şi de interpretare toate pliându-se, în mod evident, pe ideia de construcţie – deconstrucţie. Astfel, putem indentifica 4 nivele posibile de interpretare după cum urmează :

1) Nivelul socio-economic

Aici poate fi vorba atât de construcţia sistemului economiei de piaţă bazat pe consum, versus critica (deconstrucţia) consumismului scăpat de sub control ce ajunge de multe ori la forme aberante cât şi de articularea sistemului de bancar capitalist versus dezarticularea acestuia subliniată de criza globală a mecanismului financiar, ambele fiind o consecinţă a “logicii proiectului lumii capitaliste”. (În acest sens filmul speculează pe marginea relaţiei dintre simbolistica leului şi leul românesc văzut ca şi valoare monetară).

2) Nivelul mitologico-biblic

Are în vedere construcţia şi deconstrucţia unităţii ce ne este prezentată în episodul Vetero Testamentar dedicat Turnului Babel.

3) Nivelul istorico-politic

Acest nivel se referă atât la marile utopii ale secolilui al XX-lea care, conform multor gânditori de factură deconstructivistă, sunt un efect al dezvoltării paroxiste a gândirii tari raţionaliste şi întemeiatoare, de sorginte iluministă precum şi la contrautopiile ce critică aceste fenomene din interiorul relaţiei pe care o au cu gândirea slabă.

4) Nivelul filosofico-metafizic

Punctul de plecare pentru acest nivel de interpretare îl putem indentifica în anumite repere din istoria filosofiei în care este vorba despre recunoaşterea limitelor raţiunii cu privire la judecarea realităţilor ultime. În acest sens, putem aminti aici atât antinomiile lui Kant dezvoltate în Critica raţiunii pure precum şi sensul mistic al ultimei propoziţii din Tractatus-ul lui Wittgenstein, propoziţie ce anulează într-un fel toate celelalte propoziţii.

Sensul polisemantismului astfel definit are rolul de a încerca o circumscriere a liniilor de forță ale unui anumit “limbaj caleidoscopic”. Conținutul unui astfel de limbaj se dezvoltă aici, prim arabescuri de oglinzi în mișcare, de la noțiunea de caleidoscop ce denumește, în sensul formal, orice propunere cu un conținut variat, la ideia de caleidoscop ce reprezintă, în sens metaforic, orice limbaj cu o varietate de semnificații.

Asociind ideia de construcţie şi deconstrucţie a sistemelor cu dimensiunea ludică a jocurilor caleidoscopului, filmul are o atitudine mai degrabă detaşată decât implicată aruncând o notă de uşoară ironie asupra seriozităţii jocurilor minţii considerândule nimic mai mult decât o constantă a naturii umane.

Animația a fost prezentată pentru prima oară la festivalul de artă Kribis Krabis din Valdaora, Italia, pe data de 29. 08.09"

iulie 21, 2009 de Teofil Ioan Stiop



Tatăl Nostru - Ovidiu Iloc, 2008

Corul Filarmonicii de Stat din Oradea, Solo Daniela Babos, Dirijor Ovidiu Iloc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate